Yogyakarta, Bandung en Eri

14 november 2014 - Jakarta, Indonesië

Dag 20 - 24 (4 - 8 nov): Na weer een langere busreis dan verwacht (als je vraagt hoe lang het duurt lijken ze standaard 8 uur te zeggen) aangekomen in het hotel in Yogyakarta. Bij het zwembad, dat we altijd voor ons zelf hadden, hebben we aardig wat uurtjes gerelaxed met een lekker vers sapje erbij.
Maar daarentegen zijn we ook weer om 3 uur opgestaan voor een tourtje. Het vroege opstaan werd helaas niet beloond, aangezien de wolken de zonsopgang verstoorden. Toen we ons ontbijtje op hadden gegeten tussen de kippen gingen we verder naar de Borobudur: een tempel waar Buddhisten de leerweg tot Buddha af kunnen leggen om uiteindelijk in het Nirvana te komen. Hier geldt everything is nothing, don't worry be happy, hakuna matata! De tour ging verder naar de Prambanan Tempels. Hier waren wij eigenlijk meer de attractie dan de tempels, want tientallen schoolkinderen wilden met ons op de foto.

Dag 24 - 27 (8 - 11 nov): Nu eens niet met de bus, maar met de trein, en wel naar Bandung. Daar zijn we naar de Ratu Krater, de Ciater Spring Water en de Floating Market geweest. Niet zo een goed idee om dit in het weekend te doen, aangezien het vol loopt me locals, al levert dit soms wel erg leuke taferelen op. Zo zitten de watertjes bij de Ciater Spring Water helemaal vol met lokale mensen die hier baden vanwege de genezend krachten. Maar op zo een drukke dag heeft het bijna iets weg van een pretpark. Waar wij ook hier weer zelf één van de attracties waren!
De volgende dag kwam Eri, onze collega van Linnaeushof die bij Jakarta woont, ons ophalen samen met zijn vrouw. Zij hebben ons zijn stukje land laten zien en de omgeving van Bandung.

Dag 27 - 30 (11 - 14 nov): Eri en zijn vrouw namen ons mee naar hun huis in Bintaro (een zijstadje van Jakarta) waar wij mochten logeren. Ze hebben ons meegenomen naar Taman Mini. Dit is een soort dorp waarin huizen zijn nagebouwd in alle stijlen van Indonesië. Ook zijn we daar naar een vogelpark geweest. Van de traditionele huisjes maakten we een 360° draai naar een super moderne mall waar we 's avonds hebben gegeten.
De volgende dag gingen we met z'n vieren naar Jakarta. We hadden niet erg positieve verhalen over de stad gehoord, heel druk en vies, maar het viel ons erg mee. Tussen de drukke straten door ligt bijvoorbeeld een groot park met het Nationaal Monument en ook de oude stad heeft een paar leuke straatjes en mooie gebouwen. In een van de bekendste en duurste restaurants in Jakarta hebben we wat gedronken. Een cola kostte wel 39.000 ruphiah! In plaats van zo'n gemiddelde 10.000. O wacht, 39.000 is maar 2,50€..... gek hoe je prijzen zo anders meemaakt als je een tijdje in zo een goedkoop land leeft!

Na 30 dagen was ons toeristenvisum op en zijn we verder gevlogen naar Siem Reap in Cambodja! Wat is de eerste maand toch ongelofelijk snel gegaan!
Benieuwd wat dit land ons gaat brengen...?!!

1. Pieter:
    15 november 2014
    Mooie foto's met prachtige mensen die duidelijk genieten van alles wat ze meemeeken. Kan niet wachten tot 't volgende verhaal!
  2. Karin:
    17 november 2014
    Hoe zit dat nu met jullie collega, Eri, is Linnaeushof verhuisd naar Indonesië? Mooie foto's en herkenbare verhalen uit dit deel van Azië. Ik ben benieuwd wat jullie in Cambodja gaan beleven! gr xxx
  3. Wilfred:
    19 november 2014
    ja leuk hoor als ze met je op de foto willen als je dat 1 x met iemand doet ben je vervolgens je halve dag kwijt! ha ha wel leuk natuurlijk veel plezier in Cambodja, geniet ervan wat de tijd vliegt voorbij! en voor je het weet zit je weer aan de boterhammen met pindakaas ook lekker hoor!