Phnom Penh, Kep, Sihanoukville en Koh Rong en Koh Kong

13 december 2014 - Bangkok, Thailand

Onze excuses dat het volgende reisverhaal zo lang op zich heeft laten wachten! Er waren wat kinken in de kabel, zoals geen wifi en wat gezondheidsprobleempjes, maar alles is nu opgelost! Dus hierbij onze laatste weken in Cambodja:

Dag 40 - 45 (24 - 28 nov): Van het sfeervolle Siem Reap, naar het drukkere Phnom Penh. Maar we zaten in een gezellig straatje en dicht bij de river side, waar zelfs een vrij mooie boulevard is aangelegd.
In Phnom Penh hebben we de S21 gevangenis en de Killing Fields bezocht. Van 1975 - 1979 was de Kmer Rouge aan de macht, een Cambodiaanse communistische partij. Onder hun regime stierven bijna 2 miljoen mensen. Dat was een derde van de totale Cambodiaanse bevolking. Vele mensen zijn opgepakt, verhoord en gemarteld en uiteindelijk naar een van de Killing Fields gebracht om gedood te worden.
In de S21 gevangenis zijn veel heftige dingen te zien zoals de martelwerktuigen, foto's van de slachtoffers en schilderijen van het martelen in de gevangenis gemaakt door de enkele overlevenden.
Erg treurig en heftig om te zien, maar goed om de geschiedenis van een land te leren en te weten waar de mensen doorheen zijn gegaan.

Dag 45 - 48 (28 nov - 2 dec): Olee, we gaan weer naar de zee, eerste stop: Kep. De eerste nacht sliepen we heel stoer in een houten hutje, maar toen er de volgende avond slecht weer op komst was, zijn we toch maar verplaatst naar een stenen huisje. Bij de huisjes zat een lekker zwembad met mooi uitzicht op zee en aan de andere kant uitzicht op de jungle.
Over de bergen en door het bos hebben we een stevige wandeling gemaakt en gingen we off road op het jungle pad waar je je soms aan touwen vast moest houden omdat het pad met rotsen steil omhoog ging. Helemaal doorweekt van het zweet bereikten we triomfantelijk de top van de berg op 286 m hoogte (we begonnen ongeveer op zeeniveau hè)!
De volgende dag zijn we een dagje met de boot maar Rabbit Island gegaan (naam te danken aan de vorm en helaas niet dat het vol loopt met schattige konijntjes) waar we lekker gerelaxed hebben en een massage hebben genomen aan de zee.

Dag 48 - 50 (2 - 4 dec): Vanuit Kep in een volgepropt busje gelukkig goed aangekomen in Sihanoukville. Hier kun je een manicure op het strand laten doen en je benen laten ontharen met behulp van een stukje draad (alleen voor de dames natuurlijk, al wilden ze Nick ook graag helpen). De volgende avond kregen we een bijna privé voorstelling van vuurdansers. Soms leek het alsof ze maar wat aanrommelden, maar ze lieten toch ook wel wat spectaculaire moves zien!

Dag 50 - 54 (4 - 8 dec): Met de boot naar Koh Rong eiland! Het eiland is nog maar net bekend bij de backpackers maar is nu al druk bezocht. Toen we aankwamen met de boot aan de oost kant hebben we gelijk een taxi boot gepakt naar de zuid kant. Daar was het een stuk rustiger en we hebben daar voornamelijk gechilld en in de zee gezwommen. Er is daar alleen tussen 6 en 12 uur 's avonds stroom en er zijn geen wegen en geen winkels.

Dag 54 - 56 (8 - 10 dec): Weer voor 2 nachten terug in Sihanoukville om vervolgens 10 dec de bus naar Koh Kong te pakken.

Dag 56 - 58 (10 - 12 dec): Een beetje ziekjes, dus helaas niet alles uit deze plaats kunnen halen, die wel in een prachtige omgeving ligt.

Dag 58 - ... (12 - ... dec): We zijn aangekomen op onze laatste bestemming: Bangkok. Haha nee we komen niet al bijna naar huis en ook blijven we hier niet totdat we vanaf Bangkok naar huis vliegen, maar we gaan deze stad de komende dagen bekijken!

1. Sjoukje:
    13 december 2014
    Mooi en klinkt weer goed! En nu verder Thailand verkennen, veel plezier!
  2. Opa en oma heemskerk:
    13 december 2014
    Mensen wat maken jullie veel mee hier kan je wel een mensenleven opteren .wij hopen dat het laatste deel van je reis net zo interessant en goed verloopt was het voor gaande .Hier gaat alles zijn gangetje de kerstboom staat en de tuinlichtjes branden het gaat jullie goed tot diens kus van oma en mij, groeten aan nick
  3. Oma en Opa Apswoude:
    15 december 2014
    Dag wereld reizigers . Wat leuk dat jullie ons laten meegenieten van die prachtige avonturen. Groeten van Oma Adrie en Opa Piet. Het allerbeste met jullie beiden.