Chiang Mai, Krabi, Koh Lanta en Krabi

6 januari 2015 - Krabi, Thailand

Dag 70 - 75 ( 24 - 29 dec): Chiang Mai. Kerst was dit jaar wel even een beetje anders. Ondanks alle kerstversiering overal, want hier vieren ze ook gewoon Kerst, hadden we door de warmte geen kerstgevoel. We maakten er wel een gezellige Eerste Kerstdag van en aten in een leuk Italiaans restaurantje. Helaas was het eten bij mij niet zo goed gevallen, dus was ik de dagen erna uit de running en konden we helaas geen jungletocht doen. Gelukkig was ik wel op tijd beter zodat we naar The Elephant Jungle Sanctuary konden gaan. Dit is een olifantenopvang waar ze in de vijf maanden dat ze bestaan vijf olifanten gered hebben van gevangenschap. Daar werd er bijvoorbeeld op ze gereden of moesten ze kunstjes doen. Wij mochten de olifanten voeren, daarna gingen we met ze in het modderbad en wreven we ze lekker in met modder en uiteindelijk wasten we ze weer schoon in de rivier. De reden dat de opvang mensen toelaat om de olifanten te bezoeken is dat ze met het geld wat ze verdienen nog meer olifanten kunnen redden!

Dag 75 - 76 (29 - 30 dec): Met twee vluchten vliegen we vanuit het noorden naar Krabi in het zuiden van Thailand. In Krabi overbruggen we één nachtje.

Dag 76 - 80 (30 dec 2014 - 3 jan 2015): Met de bus en twee keer op de ferry gaan we vanaf Krabi naar het eilandje Koh Lanta. Omringd door Zweedse families lijkt het soms meer alsof we in Zweden zitten. We hebben met de scooter het eiland verkend langs de mooie kust.
Oud en nieuw was prachtig! We hadden onze stoeltjes als enige op het strand aan de zee gezet en vanaf daar hadden we een schitterend uitzicht op het vuurwerk en de tientallen wensballonnen die constant de lucht in gingen. Waar we met Kerst geen kerstgevoel hadden, hadden we hier een echt oud&nieuw-gevoel!
Ook zijn we een dagje gaan varen en vanaf de boot in de kayak om langs mooie limestone rotsen te peddelen. Tussendoor lekker lunchen en even luieren op BuBu eiland.

Dag 80 - 82 (3 - 5 jan): Even terug in Krabi om deze omgeving nog te zien. Het stadje is omringd door hoge limestone rotsen die recht naar beneden af lopen. Om de rotsen van dichterbij te bekijken hebben we weer de kayak gepakt en zijn we tussen de rotsen door gevaren en door het mangrovebos met aapjes.

Dag 82 - 85 (5 - 8 jan): Op naar de Oostkust van Thailand, eerste stop: Koh Phangan.