Canggu, Ubud en Malang

3 november 2014 - Malang, Indonesië

Dag 10 - 13 (25 - 28 okt): Na een heftige boottocht kwamen we aan in Canggu. De drukte was erg wennen na het relaxte Gili Air. De volgende dag huurden we een scooter om naar de Tanah Lot Tempel te rijden. Deze tempel ligt op rotsen in de zee en alleen als het eb is kun je er heen lopen. Helaas zat het hotel niet in het bruisende centrum, maar daardoor hebben we wel samen kunnen eten/drinken voor maar 3 euro!

Dag 13 - 17 (28 okt - 1 nov): Nu werd het eens tijd voor wat cultuur, dus op naar Ubud, het cultureel centrum van Bali. We vonden een fijn bungalow huisje in een mooie tuin in het centrum van Ubud, maar toch erg rustig. We hebben Nick z'n vriendjes bezocht in het apenbos, waar wel 600 makaken leven. 's Avonds zijn we naar een traditionele Kecak dans geweest. Hierbij maken mannen met hun stemmen de 'muziek' en wordt er door prachtig aangeklede dansers en danseressen een verhaal verteld. Ik vond het erg indrukwekkend!

De volgende dag hebben we een tour gedaan waar we verschillende tempels en een koffieplantage hebben bezocht en geluncht hebben met een onwerkelijk uitzicht over de rijstvelden en bergen.

Dag 17 - 20 (1 - 4 nov): Na een reis van zo'n 15 uur met de bus kwamen we aan in Malang op Java, bij Enny's Guesthouse. De ochtend erna ontbeten we met de Nederlands sprekende tante (zo noem je een mevrouw hier) Enny en andere gasten en aten we haar zelf gemaakte aardbeienjam en pindakaas.

Maandagnacht was het tijd voor een groot avontuur: een tour naar de Bromo Vulkaan. Om 1 uur 's nachts werden we opgehaald door een jeep en reden we over soms onbegaanbare wegen, maar wel gezellig met Wieteke van Dorts 'geef mij maar nasi goring' op. Eerst reden we naar een uitkijkpunt voor de zonsopgang, waar we gekke jassen hadden gehuurd omdat het zo enorm koud was. Daarna reden we verder naar de Bromo vulkaan, een actieve vulkaan die in een zandzee ligt. Het beklimmen was door het zand en de zandstormen best zwaar. Daarna volgden nog stops op de savanne en bij een waterval. Toen kwamen we om 11 uur 's ochtends, gezandstraald en wel, weer bij het guesthouse terug.

Dag 20 - 24 (4 - 8 nov): Yogyakarta

1. Trudy:
    6 november 2014
    jee Charlotte en Nick, wat een belevenissen allemaal! Ontzettend gaaf!
  2. Veronica:
    15 november 2014
    Mooie verhalen uit het verre Indonesië. Leuk om te lezen, ik ben fan.En op de foto's stralen jullie (Eri en Reri ook).
    Ik kijk nu al uit naar de verhalen van jullie belevenissen in Cambodja.