Bangkok, Sukhothai en Pai

24 december 2014 - Pai, Thailand

Dag 58 - 63 (12 - 17 dec): Bangkok, ik vind het een geweldige stad! Achter ons hotel lag een straatje met veel kraampjes en restaurantjes en 's avonds allemaal leuke lichtjes. Zo kleins en gezellig dat je helemaal niet het gevoel hebt dat je in een stad bent waar ruim 8 miljoen mensen wonen. Maar als je met de tuktuk, taxiboot en skytrain gaat, sta je ineens tussen de wolkenkrabbers en grote shoppingplaza's.

De fietstour van Co van Kessel, opgezet door een Nederlander (maar nu met leuke, deels Nederlandssprekende Thai), bracht ons weer naar compleet andere delen. Zo hebben we gefietst door smalle straatjes in Chinatown en dwars door markten heen. Om aan de rand van Bangkok te komen zijn we zelfs met fiets en al op een bootje gegaan.

Dag 63 - 65 (17 - 19 dec): Sukhothai wordt door sommigen de belangrijkste historische stad van Thailand genoemd; het was de hoofdstad van het oude Thailand in de 12e eeuw, toen de Thai een florissante tijd door maakten. Er zijn dan ook vele tempels gebouwd die vrij goed bewaard zijn gebleven en dan met name de Buddhabeelden.
De tempels liggen verspreid over een groot gebied, dus hebben we op het fietsje alles bekeken. Het hoogtepunt was Wat Si Chum: een 15 m hoge zittende Buddha met elegante gouden vingers.

Dag 65 - 70 (19 - 24 dec): Ook bij ons is het nu 'winter', in Pai in het noorden van Thailand! We ontbijten 's ochtends bij 12° C in de mist met onze dikke truien aan. Gelukkig warmt het gedurende de dag op als de zon schijnt. Hoewel dit stadje voornamelijk bestaat uit guesthouses, restaurantjes en 's avonds straten vol met eetkraampjes, is de sfeer toch nog erg relaxed. De rustige omgeving is perfect om met de scooter te verkennen en daarbij watervallen en prachtige uitzichten te vinden.

's Avonds kun je het beste bij de kraampjes op straat eten. Je haalt dan overal een hapje, meestal voor 25 of 50 cent, variërend van gefrituurde kip tot gefrituurde insecten (jaja ik heb er één gegeten!) en van sushi tot pancakes.

Dag 70 - ... (24 - ... dec): Op naar Chiang Mai, waar we Kerst zullen vieren!

1. Opa en oma heemskerk:
    24 december 2014
    Hoi globetrotters ,wat beleven jullie toch veel he ! morgen is het kerst ik zal jullie missen aan het diner zo gaat dat met oudere mensen ij worden sentimenteel niks mis mee hoor . Van morgen met oma naar het OMC geweest voor controle alles gaat prima met haar oog, volgende maand wordt haar andere oog geopereert
    Ik kon niet meer whatsappen mijn telefoon had alles gewist moet weer opnieuw beginnen. Luitjes nog veel plezierige dagen tot 15 januari, Karin en wilfred vertrekken morgen naar oostenrijk .
  2. Ria van Saase:
    24 december 2014
    Hoi Charlotte en Nick, wat een prachtige verhalen en wat zien jullie een hoop. wij vinden het geweldig om ons buurmeisje op deze manier te kunnen volgen op haar reis, echt ontzettend leuk.
    Wij wensen jullie sfeervolle Kerstdagen en ga nog lekker genieten in 2015.
    Groeten Kees en Ria.
  3. Caroline:
    24 december 2014
    Echt weer supermooie foto's en die konijnen zijn inderdaad om zo mee te nemen.
    Hopelijk heten ze geen Flappie.
  4. Rob, Regina, Sem en Tess:
    Hoi Charlotte & Nick,

Leuk om te zien waar jullie allemaal komen en wat jullie zien.
    ikzelf ben best wel een beetje jalours want ik weet hoe gaaf het is als je dit zelf kan beleven.
    wij wensen jullie nog heel veel plezier en fijne dagen en geniet er lekker van.
    groetjes van ons allemaal en een dikke kus van Tes.
    ook groetjes van Opa en Oma.
  5. Ronald Reijnders:
    Hallo Charlotte en Nick,

Leuk om weer een verhaaltje van jullie te lezen. Veel dingen waren voor ons herkenbaar, wij zijn daar ook geweest. Benieuwd hoe jullie daar Kerstmis ervaren. Wat gaat de tijd toch snel, nog een paar weken en dan zijn jullie weer thuis. Geniet er maar lekker van. Voor nu wensen wij jullie een hele fijne Kerstmis en een goede jaarwisseling die jullie wat eerder zullen beleven dan wij (zo'n 6/7 uur).

Groetjes Ronald en Karola
  6. Oma en Opa Apswoude:
    25 december 2014
    Dag Charlotte en Nick. Wat leuk om weer het een en ander te horen van jullie. Wij maken in gedachte ook die leuke dingen een beetje mij als wij de verhalen lezen en de foto's zien. Nog heel veel fijne dagen toegewenst en een goede jaarwisseling
    Groeten oma en opa apswoude