Siem Reap (Cambodja)

25 november 2014 - Siem Reap, Cambodja

Dag 30 - 40 (14 - 24 nov): "Ik ben weer thuis!", dat was het eerste wat Nick zei toen we het vliegtuig in Siem Reap uitstapten. Na het drukke Java was het heerlijk om in het rustigere en gezellige Siem Reap aan te komen. Lekker relaxen bij het zwembad en 's avonds gezellig eten en mensen kijken in de Pub Street. Maar we hebben ook weer veel mooie dingen gezien en gedaan, waaronder...:

Allereerst zijn we naar het kindertehuis geweest waar Nick vorig jaar gewerkt heeft. Alle meubels staan er nog mooi bij! Ook hebben we gespeeld met de kinderen en ze twee nieuwe voetballen gegeven.

Het eerste culturele uitje was naar de tempels van Angkor (in totaal meer dan duizend). Wij hebben de drie mooiste bezocht: Angkor Wat, het grootste religieuze gebouw op aarde; Ta Prohm, een tempel die begroeid is met bomen en hun wortels; Bayon, een tempel met 216 gezichten en 1,2 km aan bas-relief.

Waar een Dr Fish behandelingetje bij De Zwaluwhoeve zo'n 20 euro kost, krijg je die bij de prachtige waterval op de Kulen Mountain gratis en voor niets! Het koele water was heerlijk om in te zwemmen en af te koelen. De Kulen Mountain is de heligste berg in Cambodja, er ligt namelijk ook een reusachtige Buddha op de berg.

Een magische avond was toen we naar het Phare Cambodian Circus gingen. Hieraan doen jongeren mee van een kunstschool die voorheen bijvoorbeeld op straat leefden. Ook wordt er live hele gave muziek gespeeld.

De laatste dag zijn we met een bootje door een dorpje gevaren waarin alle huizen op palen in het water staan. Tijdens het droge seizoen kan de rivier echter helemaal droogvallen.

De 10 dagen in dit fijne stadje zijn voorbij gevlogen! Het is tijd om verder te gaan naar Phnom Penh.

1. Caroline:
    25 november 2014
    Je hebt weer een mooi verslag geschreven en wat een prachtige foto's!!! Op naar de volgende plaats, waar jullie vast ook weer veel mooie dingen gaan zien. Veel plezier XXX.
    Caroline
  2. Veronica:
    25 november 2014
    Ik geniet van de verhalen over jullie belevenissen. Mooie foto's ook. Behalve de foto "even gek doen in het zwembad" . Nick: had ik niet gezegd....... :-)
  3. Oma en Opa Apswoude:
    25 november 2014
    Wat leukdat wij mee kunnen genieten van jullie reis en wonderlijk mooie beelden. Hartelike groeten en nog veel plezier. Dag.
  4. Opa en oma heemskerk:
    12 december 2014